dinsdag 19 juli 2011

Blueberry Pancakes of Amerikaanse Pannenkoekjes met Blauwbessen

Het is te merken dat ik vakantie heb ... ik heb tijd voor vanalles waar ik normaal geen tijd voor heb. Filip is nog aan het werk deze week, dus ik heb tijd voor te bakken en te koken naar hartelust.
Toen vandaag Matthias en Michelle wakker werden, stond dit op hen te wachten, en ik moet zeggen, dat ging er goed in :)

Ik heb nog deeg op overschot zodat Filip straks ook nog kan proeven.
Ingrediënten
270 gr bloem
3 grote el suiker
Pakje bakpoeder
1 tl zout
2 eiwitten
2 eigelen
470 ml melk
1 el vanille-extract
60 ml maïsolie
Zeste van 1 limoen
125 gr blauwbessen
1 el bloem extra
Bereidingswijze
In een grote kom de bloem, de suiker, het bakpoeder en het zout goed mengen.
In 'n middelgrote kom de melk mengen met de eierdooiers, het vanille-extract, de maïsolie en de zeste.
In 'n kleine kom de eiwitten tot schuim kloppen.
Daarna meng je voorzichtig de eiwitten onder het melkmengsel.
Als dit goed gemengd is meng je dit mengsel voorzichtig onder het bloemmengsel.
De blauwbessen bestrooien met 1 el bloem en daarna onder het deeg mengen.
Zeker 'n uurtje laten rusten voor je begint te bakken.

Bakken in 'n hete pan in wat olie.
Ik heb ongeveer de grote van 'n ijsschep gebruikt per pannenkoekje en ze waren lekker!


Smakelijk!

1 opmerking: