zondag 19 juni 2011

Witte Chocolade Taart

Ik had hier nog ‘n receptje liggen wat ik lang geleden eens heb overgeschreven van het internet. Ik weet begod niet meer van welke site het kwam, maar het zag me er lekker uit …. Ik heb het hier al enkele keren gemaakt, maar op deze blog stond het nog niet ...
Gisterennamiddag nogmaals gemaakt en vandaag van gegeten … Lekker!
Zeker voor herhaling vatbaar
Ingrediënten
18 bastognekoekjes van LU
100 gr gesmolten boter
500 ml volle slagroom
4 el melk
400 gr witte Callebaut chocolade
Bereidingswijze
De bastognekoekjes in de keukenrobot heel fijn malen, er mogen geen dikkere stukjes meer inzitten.
De boter eronder mengen.
In ‘n ingevette en met bakpapier beklede bakvorm dit mengsel over de bodem gelijkmatig verdelen en goed aandrukken.
De witte chocolade au bain marie smelten en iets laten afkoelen.
De room samen met de melk licht opkloppen, er mogen zeker geen harde pieken gevormd worden, de room met van de mixer mooi egaal aflopen.
De room mengen met de chocolade.
Dit mengels over het koekjes mengsel verdelen.
Zeker één nacht laten opstijven in de frigo.
Je kan deze taart versieren met rode vruchten naar smaak.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten