zaterdag 25 juni 2011

Oreo Brownie .... Lekker!

Vandaag eens iets anders geprobeerd, ik had zin om iets te bakken en heb wat op het internet rondgekeken. En toen kwam ik op verschillende recepten van Brownies met Oreo's uit. Ik heb dan het recept wat ik altijd gebruik voor brownies 'n beetje aangepast en deze brownie is het resultaat. Goed gelukt, al zeg ik het zelf :)
Ingrediënten
125 gr melkchocolade
125 gr fondant chocolade
115 gr roomboter
300 gr suiker
4 grote eieren
1 tl vanille-extract
120 gr zelfrijzende bloem
Snufje zout
150 gr Oreo koekjes
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180 °.
Smelt de eerste hoeveelheden melk en fondant chocolade samen met de 115 gr roomboter au bain marie.
Hierbij dan de suiker voegen en goed doorroeren.
Dan één voor één de eieren toevoegen en goed mengen.
Het vanille-extract toevoegen alsook het zout. Daarna de bloem onder het chocolade mengsel mengen. De helft van de koekjes in vier delen en onder het beslag mengen.
Een brownie vorm bekleden met bakpapier en invetten en hierin het beslag doen.
De rest van de koekjes ook in vier delen en verdelen over de bovenkant van de brownie en ze er lichtjes induwen.
45 à 50 minuten bakken in de oven.


Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten