dinsdag 19 juli 2011

Soesjes met Chocolade en Banketbakkersroom


Ik had nog heel wat banketbakkersroom over van de rijsttaart die ik gemaakt had, en ik kon dat toch maar moeilijk weggooien ... dus soesjes gebakken en deze opgevuld met de banketbakkersroom en er chocolade ganache op gemaakt.
Ik moest nog trakteren voor Michelle en Sandro omdat ze zeven maand 'n koppeltje waren, en deze zijn er héél goed in gegaan bij hun tweetjes ... onder hun twee hebben ze er zestien opgegeten ... dus slecht zijn ze niet geweest :)
Ingrediënten
300 gr banketbakkersroom (voor recept zie hier)
100 gr melkchocolade
70 gr fondantchocolade
35 gr roomboter
2,5 dl water
100 gr roomboter
Snufje zout
180 gr bloem
4 eieren
Bereidingswijze
Ik ga alleen het recept voor de soesjes geven en voor de ganache. Het recept voor de banketbakkersroom vind je bij het recept van de rijsttaart (zie linkje hierboven).
De 100 gr boter samen met het snufje zout en het water laten smelten.
Van het vuur nemen en de bloem er onder mengen met 'n houten lepel.
Als het deeg 'n beetje afgekoeld is, één voor één de eieren eronder doen met 'n houten lepel.
De oven voorverwarmen op 200 graden.
Met 'n spuitzak hoopjes spuiten en deze ongeveer 'n half uurtje bakken in de oven.
Daarna de deur van de oven op 'n kiertje zetten en de soesjes er nog 'n half uurtje in laten afkoelen.

Voor de chocolade ganache smelt je de twee soorten van chocolade met de boter au bain marie.
Als de soesjes afgekoeld zijn snij je ze doormidden en vul je ze op met de banketbakkersroom (ik heb 'n spuitzak hiervoor gebruikt).
Het topje door de chocolade ganache halen en terug op het soesje zetten, en smullen maar :)

Smakelijk!

1 opmerking: