maandag 2 januari 2012

Caramelsnoepje met chocolade en walnoten

Ik ga nog enkele receptjes online gooien van dingen die ik de afgelopen maanden gemaakt heb en waar ze naar de receptjes van hebben gevraagd.
Zoals dit lekkere snoepje!
Ik had dit gemaakt voor Sinterklaas voor op mijn werk en ik kan zeggen dat dit héél goed in de smaak is gevallen.
En helemaal niet moeilijk te maken!
Ingrediënten
200 gr kristalsuiker
250 gr boter
Goede snuif zout
3 soeplepels water
150 gr walnoten
100 gr melkchocolade
70 gr fondantchocolade
35 gr extra boter
Bereidingswijze
De oven voorverwarmen op 180 graden.
Als hij op temperatuur is de noten er ongeveer 'n tiental minuten in roosteren tot ze lekker krokant zijn.

'n Brownieschaal bekleden met bakpapier en de geroosterde noten over de bodem verdelen.
Daarna maken we de karamel.
Hiervoor doe je de boter, de suiker en het water in 'n steelpannetje en brengt dit zachtjes aan de kook.
Af en toe roeren met 'n houten lepel tot je 'n mooi caramel massa krijgt.
Wel goed oppassen want dit kan vlug verbranden!
Deze massa over de noten verdelen en laten afkoelen in de frigo.
Als dit afgekoeld is maken we de couverture van chocolade.
Hiervoor smelt je de chocolade en de boter au bain marie en daarna verdeel je dit over de caramel.
Verdelen in kleine stukjes.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten